Laat je inspireren door
onze blogartikelen

Verandering gegarandeerd
Persoonlijk en liefdevol
Uniek helend proces
Langdurig effect
8,9
Hoge klantscore
Woensdag 18 maart 2020

Ben je bang om ziek te worden?

Bouw weerstand op!
Juist deze tijd waarin het coronavirus toeslaat in de hele wereld, is opbouwen van een ijzersterke weerstand voor ons zo ongelofelijk belangrijk. We zitten hier in Nederland ook nog eens aan het begin van de lente. Veel mensen kwakkelen dan al met hun gezondheid door een verminderde weerstand. We hebben minder daglicht gehad waardoor velen een vitamine D tekort hebben opgebouwd en veel mensen hebben wellicht ook minder lichaamsbeweging gehad.

Je kunt zelf heel veel doen aan het versterken van je immuunsysteem

1. Eet gezond

Eet heel veel verse groenten. Liefst biologisch natuurlijk omdat alle bestrijdingsmiddelen je zwakker maken. Ik geef je hier een aantal tips die je misschien nog niet weet.

Knoflook
Al heel lang is de helende werking van knoflook bekend. Van oudsher wordt knoflook gebruikt als medicijn. Knoflook geeft het immuunsysteem een boost en helpt tegen verkoudheid en griep. Ook dat is pittig in de mond maar wel te hebben. Kauw gewoon eens op een teentje knoflook en eet dat op. Het helpt tegen verkoudheid en griep. 
Broccoli
Een hele gezonde groente vol met zeer veel vitamine c, bouwt de weerstand op 
Gember
Het zit vol met antiodidanten en heeft een ontstekingsremmend effect. Vooral verse gember zit boordevol gezonde stoffen. Het is 's werelds meest gebruikte natuurlijke medicijn. Dus drink verse gemberthee met wat druppels citroen en/of honing. Gezond en ook erg lekker.
Quinoa
Supergezond. De inca's eten dit als basisvoedsel.  Het bevat essentiële aminozuren die je lichaam nodig heeft om zelf eiwitten aan te maken. Dit maakt je sterk en weert bijvoorbeeld de griep af.
Basilicum
Dit is een heerlijk en heerlijk geurend kruid waarmee je je immuunsysteem een boost geeft. Maak eens lekker verse pesto heerlijk in salades en op brood
Chilipeper
Een heel gezond stofje. Chilipeper bevat capsaïcine. Dat geeft dat pittige gevoel in je mond èn het is heel goed voor je gezondheid. Het verbetert je bloedcirculatie en werkt helend op longen en luchtwegen. 

 

2. Zorg voor voldoende lichaamsbeweging

Beweeg! Wandel, fiets, sport, loop en het liefst buiten. Pak iedere zonnestraal die er is. Dan bouw je direct vitamine D op. Vitamine D verhoogt net als vitamine C je weerstand.

3. Ontstress  en laat los

Ontstressen : Het allerbelangrijkst om je immuunsysteem te versterken.
Naast bovenstaande acties die je direct kunt toepassen is loslaten van afvalstoffen ontzettend belangrijk. Door milieu, verkeerd, bewerkt, voedsel (90% van wat in onze supermarkten ligt is niet goed voor ons), de electrosmog, het vaak veel te drukke leven, dragen mensen zeer veel afvalstoffen/stress met zich mee. Laat ze los. Ze zitten opgeslagen in alle cellen, organen, weefsels en energiebanen in je lichaam. Hoe meer jij loslaat, hoe meer jij thuis kunt komen in jezelf. Want dat is wat deze tijd van ons vraagt: thuiskomen in jezelf. De verbinding maken in je zelf. Zorgen dat jij krachtig en rechtop kunt blijven staan in deze uitdaging waar we nu samen voor staan; corona indammen zo dat de wereld weer gezond wordt.
Mediteren is belangrijk om dicht bij jezelf te zijn. Veel mensen vinden dat moeilijk. Daarom zijn deze zeer effectieve meditatie-in-beweging-oefeningen afkomstig uit China zo ontzettend fijn. Het valt onder de TCM, erkend door de wereldgezondheidsorganisatie! De traditional chinese medicine. Je laat afvalstoffen direct los, waardoor er direct ruimte is voor helende levensenergie. Dit is namelijk overal om ons heen. Mensen weten dit niet hoe je hier contact mee kunt maken. Je komt binnen een paar minuten in de verbinding met jezelf terecht. Je zult er zo goed bij gaan voelen. En je doet het samen met mij. Ik geef duidelijke uitleg en veel informatie bij verschillende oefeningen, hoe het werkt en wat het met je doet. Iedereen kan ze doen. Voor de rest van je leven beschik je erover. Voor meer info klik hier

Ik zal regelmatig wat posten deze weken om jullie te helpen je weerstand op te bouwen.

Ik wens je een fijne dag. Geniet van kleine dingen en elkaar en blijf in je vertrouwen.

Warme groet,
Maries


 

Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren. Lees meer over hoe wij cookies gebruiken door op 'Instellingen' te klikken. Als u akkoord gaat klikt u op 'Alle cookies toestaan'.